Przygotowano nowy, bardziej realistyczny system podpinania naczep w grach z serii Truck Simulator

Po dłuższej przerwie od tego typu nowości, związanej z wytężoną pracą nad mapami Francji oraz Arizony, twórcy gier Euro Truck Simulator 2 oraz American Truck Simulator przedstawili nowy element rozgrywki. Ma być to bardziej realistyczny system podejmowania naczep, symulujący działanie siodła oraz sworznia królewskiego.

Dotychczas w obu wymienionych powyżej tytułach podjeżdżanie pod naczepę nie wymagało jakichkolwiek starań. Oba pojazdy nie musiały nawet być dokładnie w jednej osi, nic nie stało na przeszkodzie aby podjechać ciągnikiem pod wyraźnym kątem, cofnięcie stanowczo zbyt daleko też nie było żadnym problemem, zaś samo podpięcie następowało po kliknięciu w odpowiedni przycisk. Teraz natomiast ma to wyglądać tak, że ustawimy się dokładnie w osi naczepy, powoli zaczniemy cofać i jeśli zrobimy wszystko z wystarczającą precyzją, to w pewnym momencie nastąpi sprzęg, niczym w przypadku prawdziwego siodła. A przy okazji przygotowano też zestaw animacji, pokazujących jak po podpięciu naczepy w górę powędrują jej podpory.

Opisany powyżej system będzie można ręcznie wyłączyć, wracając do dawnej, łatwiejszej formy podczepiania. A co z premierą? Na razie element ten jest jeszcze testowany, więc może być tutaj mowa zarówno o tygodniach, jak i o miesiącach czekania.